Օմանի արտգործնախարարը հայտարարել է, որ Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլը տեղի կունենա հաջորդ ուրբաթ՝ Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Իրանի և ԱՄՆ-ի պատվիրակությունները Թեհրանի միջուկային ծրագրի և ԱՄՆ-ի պատժամիջոցների վերացման վերաբերյալ չորս փուլ են անցկացրել Օմանի մայրաքաղաք Մասկատում և Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Բացի այդ, Իրանը, Ֆրանսիան, Գերմանիան և Մեծ Բրիտանիան ուրբաթ բարձր մակարդակի հանդիպում են անցկացրել Ստամբուլում։               
 

«Շատերը չեն հավատում, որ «Անտառապահը» կարող էի նկարահանել իմ ունեցած տեսախցիկով»

«Շատերը չեն հավատում, որ «Անտառապահը» կարող էի նկարահանել իմ ունեցած տեսախցիկով»
28.09.2018 | 12:12

ՆՎԵՐ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆԻ «Անտառապահը» վավերագրական ֆիլմը (2018 թ.) նկարահանվել է Դիլիջանի պետական արգելոցում: Անտառապահը պահպանում է բնությունը, բնությունը պահպանում, ապաքինում, ապրեցնում է անտառապահին: Մարդու և բնության անքակտելի կապը երբեմն խզվում է ծառահատումների տեսարանով: «Բնությունից կտրված մարդը չգիտի բնության արժեքը, նա կարող է ծառ կտրել, որ իր թոռան համար այֆոն գնի: Իմ հերոսը այլ արժեհամակարգ ունի, այլ կերպ է ապրում ու նայում կյանքին: Առհասարակ, իմ բոլոր ֆիլմերի հերոսներն ուրիշ հայացք ունեն»,- ասում է երիտասարդ ռեժիսորը:
«Անտառապահը» մասնակցել է փառատոների Հայաստանում և արտերկրում ու դեռ երկար ճանապարհ ունի անցնելու, առաջիկայում ներկայացվելու է Իտալիայում, ԱՄՆ-ում, Կոսովոյում: Թե՛ անտառապահի պատմությունը, թե՛ Դիլիջանի բնաշխարհը անտարբեր չեն թողնում օտարերկրյա կինոդիտողին ու բնասերներին: «Եթե «Անտառապահը» դիտելուց հետո թեկուզ մեկը ցանկանա գալ Հայաստան, տեսնել ֆիլմում պատկերված բնությունը, ես աշխատանքս հաջողված կհամարեմ»,- նշում է ռեժիսորը:


Նվեր Հովհաննիսյանը հեղինակել է նաև «Որտե՞ղ է երջանկությունը», «Մետամորֆոզ», «Ապրելու արվեստ», «Պակասություն», «Մենք կորցնում ենք կյանքը» ֆիլմերը: Զբաղվում է լուսանկարչությամբ, գեղանկարչությամբ, սցենարական աշխատանքով, կինոնկարչությամբ, հանդես է գալիս նաև որպես հաղորդավար: Վարել է «Մինորա մշակութային կենտրոնի» կազմակերպած երգի և պարի մրցույթ-փառատոները (2008-2011 թթ.), Վրաստանում անցկացվող «Սուրբ Գեորգի» միջազգային փառատոնը (2011 թ.):

-Ասում են՝ լավ ֆիլմ ունենալու գրավականը լավ սցենարն է: Ֆիլմերիդ սցենարները ինքդ ես գրում: Պատճառն այն է, որ չկա՞ն այսօր լավ սցենարիստներ, որոնց աշխատանքից կուզեիր օգտվել:
-Ես չեմ հանդիպել սցենարիստների, որոնց աշխատանքները կարող են ինձ հուզել, կամ որոնք կարողանային ճիշտ արտահայտել իմ մտքերը: Որպես ստեղծագործող մարդ՝ ունեմ իմ աշխարհընկալումը և ուզում եմ դա ներկայացնել: Ցանկացած սցենարի վրա ռեժիսորն անպայման միջամտություն է անում: Իմ «Որտե՞ղ է երջանկությունը» ֆիլմում ասվում է. «Նայելը քիչ է, պետք է նաև տեսնել»: Ռեժիսորի և սցենարիստի տեսնելու ունակությունը, իմ կարծիքով, շատ տարբեր է:
-Ինչպե՞ս ես ընտրել ֆիլմի երաժշտությունը: Այս դեպքում, կարծում եմ, անհրաժեշտ է մասնագիտական միջամտություն:
-Երաժշտությունը գրվել է ֆիլմի համար: Հեղինակը Գարեգին Առաքելյանն է («Գաթա բենդի» համահիմնադիր):
-«Անտառապահում» կար բնություն և կար մարդ, ում «ընտրել էր բնությունը» (ռեժիսորի բնորոշմամբ): Երբ նայում էի ֆիլմը, հարց առաջացավ՝ ո՞վ է գլխավոր հերոսը՝ անտառապա՞հը, թե՞ անտառն ինքը:
-Ֆիլմը բնության ու մարդու ներդաշնակության մասին է, երկուսն էլ հավասարապես գործող անձինք են: Անտառապահը բնության մասնիկն է, դժվար կլինի տարանջատելը: Կարող էի բնապահպանական շատ ֆիլմերի նման նույն տեսարանները ներկայացնել առանց անտառապահի, բայց մարդուն հետաքրքիր է տեսնել իր նմանի պատմությունը:
-Ի՞նչ ժամանակահատվածում ես նկարահանել ֆիլմը. տարվա բոլոր եղանակները տեսանելի են, անտառը երևում է նաև գիշերը: Ի՞նչ բարդությունների ես հանդիպել:
-Տարվա բոլոր եղանակներին նկարահանումներ եմ իրականացրել անտառում: Եթե օրերը գումարենք, կլինի մեկ ամիս: Բնական է, որ նաև գիշերել եմ: Բարդ էր այն առումով, որ չկային տեխնիկական բավարար միջոցներ: Ֆիլմը մի քանի օպերատոր ունի, այդ թվում՝ ես: Շատերը չեն հավատում, որ «Անտառապահը» կարող էի նկարահանել իմ ունեցած տեսախցիկով: Բայց այն արդյունքը, որ ստացել ենք, փակում է տեխնիկական բացերը:
-Բնապահպանությունը զուգորդվում է ՀԿ-ների, դրամաշնորհային ծրագրերի հետ: Այս ֆիլմում տեսնում ենք ամենաիսկական բնապահապանին, որն ապրում է անտառում, անտառի հետ, պահպանում ու սիրում է բնությունը: Բավական է նշել երկու դրվագ. «Բա նորմալ մարդը շիշը կթողնի՞ անտառում»,- զարմանում է անտառապահը, հիշում է նաև, որ ժամանակին հայրը թույլ չէր տալիս իր անունը գրել ծառերին: Հետաքրքիր է՝ ի՞նչ արձագանքի է արժանացել ֆիլմը բնասերների, բնապահպանների շրջանում:
-«Անտառապահի» գունաշտկումների համար փոքր աջակցության կարիք ունեինք: Ես դիմել եմ Հայաստանում գործող բոլոր բնապահպանական կառուցներին՝ սկսած բնապահպանության նախարարությունից, ոչ մի օժանդակություն չստացանք: Հրաժարվեցին օգնելուց նաև ֆիլմը տարածելու հարցում: Գունաշտկումները, ի վերջո, իրականացրեց Միհրան Ստեփանյանը: Լեռների տեսարանները նկարահանելու հարցում օգնել է Հայկ Բարսեղյանը, ծառահատման որոշ տեսարաններ տրամադրել է Լևոն Գալստյանը: Բոլոր նրանք, ովքեր աջակցել են իմ աշխատանքին, արել են դա միանգամյան անշահախնդրորեն և անվճար:

-Մենք ամբողջ օրը համացանցում ենք, բայց պայքարում ենք համացանցի դեմ: Ինչպե՞ս գլուխ հանենք այս հակասությունից: Քո նկարահանած «Մենք կորցնում ենք կյանքը» սոցիալական գովազդը սրա մասին է: Իսկապե՞ս տեխնոդարում կորցնում ենք ապրելու ժամանակը:
-Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների առաջընթացի արդյունքում մարդկությունը զարգացման նոր փուլ է մտել, սակայն հեռահաղորդակցման միջոցները չպետք է փոխարինեն անմիջական շփմանը, համակարգչային խաղերը՝ մեր մանկության խաղերին՝ «Զիլինա», «Յոթ քար», «Հավալա», «Հալամուլա», «Բռնոցի» և այլն: Տեղեկատվական հասարակությունն այսօր անմիջական շփման խնդիր ունի: Ես տեսել եմ սոցիալական գովազդի իրական պատմությունը. մարդիկ իրար դիմաց նստած դժվարանում էին հաղորդակցվել, ստեղծված անհարմար դրությունը փրկելու համար սկսեցին գրել իրար, հումորներ անել: Ինձ թվում է՝ սա լուրջ խնդիր է:
-«Որտե՞ղ է երջանկությունը» արժանացավ «Ֆրեսկո» արդի արվեստի և հոգևոր ֆիլմերի հինգերորդ միջազգային փառատոնի «Մեր օրերի հերոսը» անվանակարգի գլխավոր մրցանակին: Ըստ քեզ՝ ինչո՞վ է աչքի ընկնում ֆիլմը:
-«Որտե՞ղ է երջանկությունը» ոմանք ընկալում են որպես ռեպորտաժ, ոմանք՝ տեսանյութ, ոմանք կարծում են՝ արել եմ այն, ինչ թույլ են տալիս իմ հնարավորությունները: Իրականում «Որտե՞ղ է երջանկությունը» շրջանցում է կինոյի սկզբունքները՝ թե՛ պատկերային, թե՛ սյուժետային, թե՛ դրամատուրգիական, և ծառայում ինքն իրեն, իր գաղափարին: Միառժամանակ թերահավատորեն էի վերաբերվում աշխատանքիս, մինչև որ մշակութային մի կենտրոնում կազմակերպվեց «Որտե՞ղ է երջանկությունը» և «Ապրելու արվեստը» ֆիլմերիս ցուցադրությունը: Ամենակարևոր գնահատականն այդ օրը ստացա, երբ նկատեցի, որ մարդկանց աչքերին արցունքներ կային: Հանդիսատեսի արձագանքն ու հուզումը ինձ ուժ ու վստահություն տվեցին շարունակելու և ստեղծելու հաջորդ ֆիլմերը:
-Մանկությունից դեպի հասուն տարիք ձգվող թելը կարո՞ղ է կտրվել, երջանկության փնտրտուքները չե՞ն հեռացնում մարդուն ինքն իրենից: Սրանք ֆիլմից ծնված մտորումներ են:
-Ինչպես վարպետս՝ Ռուբեն Գևորգյանն է ասում, մենք ծնունդով մանկությունից ենք: Մանկության, պատանեկության շրջանը առանցքային դեր ունի մարդու կյանքի ձևավորման մեջ: Փոքր հասակում ուզում ես արագ մեծանալ, որ հասնես ինչ-որ բանի, բայց մեծանալով միշտ ձգտում ես վերադառնալ դեպի մանկություն: Յուրաքանչյուր մարդ փորձում է ավելի լավը դարձնել իր առօրյան, իր ներաշխարհը, ինչը տանում է ներդաշնակության ինքն իր հետ, շրջապատի, կյանքի հետ, դա է երջանկությունը: Մարդու ձգտումների, քայլերի հիմքում երջանկության հասնելու գաղափարն է, անկախ նրանից՝ գիտակցու՞մ է դա, թե՞ ոչ:
-Ֆիլմի այն դրվագը, երբ տատիկը աղբամանն է փորփրում, հավանաբար վկայում է չհաջողված կյանքի մասին, կոտրված երջանկության, թեև պարտադիր չէ աղբամանը փորփրել հասկանալու համար, որ ինչ-որ բան բաց ես թողել:
-Մի դրվագ կա, որտեղ ասվում է. «Իմ անունը Վազգեն է, ես Արարատից եմ, ես մեր դասարանի ամենալավ ֆուտբոլ խաղացողն էի»... «Ես արդեն չեմ հիշում՝ ինչ էի ուզում դառնալ»… Առաջինը մանկության ձայնն է: Երկրորդը հետադարձ հայացք է` ի՞նչ էր ուզում, և կյանքն ուր հասցրեց: Բայց դա չի նշանակում, թե կյանքդ կոտրված է։ ՈՒղղակի կյանքում կտրուկ շրջադարձեր կարող են լինել, մեր պատկերացումներին լրիվ հակառակ, ինչպես տատիկի դեպքում. վստահ եմ, որ մանկության տարիներին նա սիրուն երազանքներ է ունեցել: Ես այդպիսի երանգներ էի ուզում ցույց տալ:
-Դերասանները հեշտությա՞մբ են համաձայնում նկարահանվելու նոր քայլեր անող ռեժիսորի հետ:
-Ոչ բոլորը: Առաջին կարճամետրաժ խաղարկային ֆիլմի փորձը կուրսային աշխատանքս՝ «Մետամորֆոզն» էր: Աշխատում էի Գեորգի Հովակիմյանի և Սոֆիկ Սարգսյանի հետ: Գեորգի Հովակիմյանը աշխատել է Փարաջանովի («Աշուղ Ղարիբ» ֆիլմում), Անդրեյ Կոնչալովսկու և մեծանուն այլ ռեժիսորների հետ: «Մետամորֆոզում» համաձայնեց նկարահանվել զուտ նրա համար, որ ես ուսանող էի: Նրա հետ աշխատանքը, անգամ նրա վերաբերմունքը շատ բան տվեցին: Հասկացա լրջությունը, կարևորությունը ռեժիսորի աշխատանքի, հասկացա նաև՝ ինչ չէի արել, որ պետք էր անել:
-Առհասարակ, ի՞նչ խնդիրների է բախվում երիտասարդ ռեժիսորը:
-Հայաստանում կան ավագ սերնդի ռեժիսորներ, որոնք երկար տարիներ ու մինչ օրս զբաղվում են ֆիլմարտադրությամբ, միջին սերունդ գրեթե չի երևում, իսկ երիտասարդները դուրս են մրցակցությունից՝ միայն հնարավորություների առումով: Կինոն թանկ արվեստի տեսակ է: Օրինակ, իմ համակուրսեցի ընկերները լավ աշխատանքներ են անում բավականին սուղ միջոցներով: Երբեմն մտածում եմ՝ ինչպիսի՞ն կլիներ նրանց աշխատանքը, եթե ապահովված լինեին տեխնիկական և այլ առումներով:
-Այսինքն, չունե՞ն պետական աջակցություն:
-Աջակցությունը տրվում է այն մարդկանց, ում անուններն արդեն գիտեն:
-Ինչու ձեր ուժերը չեք փորձում «Յուրիմաժում» կամ նմանատիպ այլ կինոնախագծերում:
-Անցյալ տարի մասնակցել եմ «Ստեծարար Եվրոպային»: Ներկայանալու, շփվելու հրաշալի հնարավորություն է ընձեռվում, բայց օգտակար գործողության գործակիցը փոքր է: Դրսի պրոդյուսերը հետաքրքրվում է նախագծով, մեր պրոդյուսերը նստած հորանջում է: Արդեն գիտեն՝ որ նախագծին են մասնակցելու, քո աշխատանքը իրենց ի սկզբանե հետաքրքիր չէ: Եթե քո երկրի ներկայացուցիչը բացարձակ անտարբերություն է ցույց տալիս, ինչու՞ պետք է ԱՄՆ-ի կամ Լեհաստանի ներկայացուցիչը լուրջ քայլեր անի:
-Ի՞նչ ծրագրեր ունես:
-Խաղարկային կարճամետրաժ աշխատանք ունեմ: Հավանաբար կներկայացնեմ կինոկենտրոնին, հույս ունեմ, որ կփորձեն նպաստել հայկական նոր կինոյի զարգացմանը: Նկարահանելու նպատակ ունեմ, բայց միջոցներ դեռ չկան:


Զրույցը՝
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Հ. Գ. Մեր զրույցից հետո տեղեկացանք, որ Նվեր Հովհաննիսյանը ֆիլմում աշխատելու հրավեր է ստացել և մեկնել Մոսկվա: Հավանաբար երիտասարդ ռեժիսորի ներուժն այստեղ իրացնել չի հաջողվել:

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 5273

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ